Hafida Arbib

Hafida Arbib, Team Leader Hospitality in het woonzorgcentrum Terrasses des Hauts Prés vertelt ons over haar job.

Hafida Arbib is ‘Team Leader Hospitality' in Terrasses des Hauts Prés in Ukkel, een woonzorgcentrum met een goede reputatie in de buurt en met een gepassioneerd team. Wij spraken met Hafida over haar job, haar verantwoordelijkheden, haar ervaring en over hoe haar dag eruit ziet. 

Hoe zou je jouw rol als Team Leader Hospitality omschrijven?

 

De verantwoordelijkheid van de Team Leader Hospitality is om de kwaliteit te waarborgen die men van emeis mag verwachten. Ik kijk ook toe op de levenskwaliteit van onze bewoners.

Wat zijn jouw drie hoogste prioriteiten? 

Kwaliteit - Luisteren - Glimlach. 

Wij willen begrijpen wat de bewoner echt nodig heeft om zijn of haar dagelijkse leven aangenaam te maken. De ene dag is de andere niet en er zijn soms moeilijke dagen. Na verloop van tijd kennen we onze bewoners goed. Het is onze verantwoordelijkheid om hun noden te kennen en om een luisterend oor te bieden aan de ouderen. Empathie speelt daarin een cruciale rol. Dat is het geliefkoosde deel van mijn job.

Waarom heb je voor deze job gekozen? 

Ik heb eigenlijk altijd al met ouderen gewerkt. Ik houd van het contact met de bewoners voor wie ik veel respect heb. Ik zie het als mijn plicht en als een voorrecht om hun welzijn te garanderen en te verbeteren. 

Waar word je tijdens een gewone werkdag gelukkig van?

Mijn favoriet moment van de dag is ongetwijfeld het moment na de maaltijd. Wanneer de bewoners genoten hebben van hun maaltijd, dan kan ik tevreden terugblikken op mijn werkdag! Ze glimlachen en zijn blij dat ze bij ons zijn. Het is een eenvoudige blijdschap waar ik altijd zelf gelukkig van word.

Wanneer kan je een werkdag succesvol afsluiten?

Onze bewoners zijn ouderen, maar in eerste instantie mensen van vlees en bloed. Ze hebben nood aan een goed gesprek. Ze delen hun bezorgdheden, hun vreugde, hun pijn. Heel wat van de bewoners nemen mij in vertrouwen en die warmte is wederzijds. De hartverwarmende gesprekken geven mij veel voldoening!

Welke tips wil je nog geven aan een beginnende Team Leader Hospitality? 

Wij proberen ons zo goed mogelijk over mensen te ontfermen, goede zorgen maken deel uit van ons DNA. Als Team Leader Hospitality hebben we de verantwoordelijkheid om onze bewoners een fijne dag te geven. Daarvoor bieden we een luisterend oor, zijn we creatief, productief en attent.